maandag 12 november 2012

tutorial wasknijper ijspegeltjes

Dit is een leuke werkbeschrijving die ik graag met jullie wilde delen.
Ik was geïnspireerd door de kerststerren die ik al eens gezien had in iemands blog.
(kweet helaas niet meer welke)
Leuke ijspegelvormige hangers voor in de kerstboom.
ze zijn gemaakt van wasknijpers, en best eenvoudig.
Dus ook leuk om met kinderen te maken.


Wat heb je nodig:
-wasknijpers
-smal lint of touw
-hout of hobbylijm
-verf
-eventueel versiersels.

Hoe ga je te werk:
Haal alle knijpers uit elkaar, iedere wasknijper maakt 1 hanger.
Voor de netste afwerking eerst de stukjes schilderen.
Maar dit mag ook op het eind.
(als je ze bijvoorbeeld met kinderen versiert)

Doe lijm aan de rechte zijde van de knijperhelften.
Maak een lus van het lint of touw en sandwich ze tussen de twee helften.
Mocht je nog niet geverfd hebben kan dat nu, of mooi versieren met glitters en andere mooie materiaaltjes.
 En dan zijn ze af!
Hopelijk inspireert dit jullie allen alvast, denkend richting de feestdagen.
Goetjes Jody





3 opmerkingen:

  1. Leuk idee! ga ik onthouden voor school!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, dank je wel!
    Ik ben meteen een volger geworden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk! Goed idee voor een woensdagmiddag met mijn neefjes!

    BeantwoordenVerwijderen