maandag 14 januari 2013

kringloopvondsten

Toen ik met 2 diploma's als bloembindster van school kwam was er bij ons in de buurt geen werk te vinden, te weinig werkaanbod en veel te veel bloembinders.
Bloemen en planten zijn een luxe, en in de slechte economische tijd, waarin iedereen de hand op de knip houd, is dat het eerste waar mensen op bezuinigen.
Maar wie zegt dat je daar zoveel voor moet betalen!

dus ik wil graag een paar leuke kringloopvondsten laten zien waarmee je altijd op een verjaardag kunt aankomen en echt niet duur zijn.
maar je kunt ze natuurlijk ook zelf op tafel zetten he! ;)

Van deze advocaatglaasjes heb ik er van de week 3 gekocht.
En daar kocht ik kleine cyclaampjes in, met een beetje mos (tillandsia)

 Zijn ze niet leuk?
en ze kosten maar per glaasje nog geen 3 euro!
het glaasje kost maar 0,40 eurocent!
Of deze kop en schotel in de zelfde stijl?
alles bij elkaar ook nog geen 4 euro.

en zijn de plantjes uitgebloeid?
-Bolletjes.
-Waxinelichtje.
-chocolaatjes.
-verf de voetjes voor een hippe uitstraling
-of gebruik ze gewoon weer voor lekkere drankjes ;)

Groetjes Jody


4 opmerkingen:

  1. nou dit vind een goeie/mooie/goed kopen oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie tip. Bedankt.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die goedkope potjes met bolletjes, zoals blauwe druifjes; als je zo'n potje uit elkaar trekt kun je daarmee ook weer 3 a 4 glaasjes/ schaaltjes vullen. En voor wat groter werk: ik heb ooit 2 ovale, gebloemde dekschalen gekocht voor bijna niets. Die lenen zich ook geweldig voor bolletjes, cyclamen, violen, klimop etc ik vind het er erg leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tip, dank je wel, ik ga je volgen en hoop dat je ook eens bij mij komt kijken
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen